Rövidebb szünet után itt vagyok.
+ 5-ös rendű diploma,
- 200 év az életemből
ez az elmúlt hónapok mérlege...Viszont miközben Rómáról álmodoztam, összedobtam egy újabb montázst, és gondoltam röviden megmutatom, hogyan is megy ez. Konkrét adatokat több okból sem adok meg. Az első, és legfontosabb érvem ez ellen, hogy fogalmam sincs róluk. Többször készítettem úgy montázst, hogy feljegyeztem számszerűleg minden műveletet. Ezekből a képekből egy sincs már meg a gépemen, mégpedig azon egyszerű okból, hogy khm, sz*r lett mid. Valahogy elveszett az alkotás öröme. Nagyjából persze tudom, hogy mit csináltam, és nagyjából persze reprodukálni is tudnám, de csak nagyjából lenne hasonló. Másik fontos indok, hogy elég sokször használok előzményecsetet (helyileg alkalmazva :-) ), illetve retusálok részleteket jobbra-balra - ezt pedig meg sem lehet adni számszerű értékekkel. Harmadrészt pedig ezek nem standard, sorozatgyártásra készülő fröccsöntött dolgok (remélem), úgyhogy majd mindenki kitalálja, hogyan is esik jól neki, de esetleg tippnek, vagy kedvcsinálónak jó lehet a bejegyzés.
Nézzük az alapképeket:
Ha egy hely ízét, atmoszféráját szeretném felvillantani egy-egy montázzsal, többnyire arra szoktam törekedni, hogy kizárólag olyan képeim használjam fel, amelyek ott készültek. Na ez itt most pont nincs így, hiszen a felső kép Baranya megyében készült. Az alsók nem. :-)
Előszür a Vatikán Múzeum lépcsősoráról (kötelező jelleggel) készült képet helyeztem rá rétegként a málló (kerítés) vakolatot megörökítő vérpiros képre. Lány fény keverési módban egyesítettem őket, majd itt-ott előzményecsettel kicsit visszatörölgettem, különösen jobb oldalon, ahová a kupolát terveztem rakni. Az volt a cél, hogy bár látszódjon minden, de ne zavarják egymást túlságosan. Általában próbálok a rendezettség és a káosz határán mozogni, talán néha kevesebb sikerrel...Ezután jött a monumentális kupola. Szendvicsnegatívra állítottam a keverési módot, ami egész jól nézett ki, viszont a pazar arany színeket nem adta vissza kellőképp, ezért megkettőztem a réteget, és a kupoláról készült rétegmásolatot "lágy fénnyé" alakítottam. Persz így üvöltve ugrott ki a kupola a képből, ezért visszahúztam némileg a csúzskán, és nem 100%-on egyesítettem a rétegeket. A kupola körüli részt, amire nem volt szükség, előzményecsettel visszatörölgettem.
A Bazilika képét szendvicsnegatívban helyeztem a többiekre. Itt is visszatörölgettem, hogy az előbbiek részletei is érvényesülhessenek, sötétítgettem is egy kicsit a szinteken, majd a felső kép lett a végeredmény.
1 megjegyzés:
Na ez még hasznos lesz nekem egyszer, amikor kedvem, ihletem és időm engedi majd hogy leüljek a gép elé egy montázs készítésért. Mikor kezdtem a digitális fényképezést, és utómunka tanulgatást, azt hittem sokkal több montázst fogok készíteni, aztán másképp alakult, viszont a hasonlóan jól sikerülteket a mai napig imádom nézni.
És nagy-nagy gratuláció!!! Kalap le. Jó pihenést! :)
Megjegyzés küldése